Jeszcze do niedawna kodeks etyki adwokackiej zabraniał prowadzenia przez kancelarie prawne jakiejkolwiek działalności reklamowej. Na szczęście w ostatnich latach dużo się pod tym względem zmieniło, choć – co trzeba podkreślić – reklama tychże kancelarii wciąż jest obciążona wieloma obostrzeniami.
Kto może się reklamować?
Zgodnie z rozporządzeniem z grudnia 2006 roku, kancelaria prawna może się reklamować, ale tylko w określony sposób, który nie będzie uwłaczał godności pracy prawnika. Na marginesie warto zaznaczyć, że można było spodziewać się takiego kroku, gdyż wymuszał go postęp narzędzi teleinformatycznych.
Kwestią otwartą jest m.in. to, jak taka kancelaria może się reklamować. Mówiąc wprost – może się reklamować poprzez strony internetowe, blogi i wiele innych, podobnych narzędzi. Taka reklama nie może np. wiązać się z emisją ulotek, czy też innych, podobnych materiałów reklamowych.
A co z mediami społecznościowymi?
Zgodnie z przyjętym rozporządzeniem, reklama kancelarii prawnych może być też realizowana za pomocą tzw. social media. Ważne jest jednak, aby spełniała ona określone założenia. Oznacza to, że korzystanie z niektórych narzędzi promocyjnych dostępnych w serwisach społecznościowych, może być od strony prawnej zabronione.
Sprawdź teraz: Chcesz nagrać audiobooka lub przymierzasz się do stowrzenia podcastu? Będzie Ci potrzebny lektor. Jedną z ciekawszych baz lektorów posiada Migura Studio – studio nagraniowe ze Śląska
Naturalnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby w social media pojawiła się strona kancelarii prawnej, ani też by wchodziła ona w jakiekolwiek interakcje z potencjalnymi klientami. W ramach mediów społecznościowych kancelaria może też prowadzić własnego, tematycznego bloga.
Pozycjonowanie Google
Co ciekawe, kancelaria prawna może też korzystać z niektórych rozwiązań oferowanych w ramach Google Ads. Warto jednak podkreślić, że podobnie jak w przypadku social media, również i tutaj niektóre narzędzia reklamowe mogą być zabronione. Warto zatem wiedzieć, na co aktualne przepisy pozwalają.
Podsumowując, kancelaria prawna nie powinna się reklamować. Niemniej pojawienie się określonych narzędzi marketingowych sprawiło, że owo pójście z duchem czasu stało się konieczne. I właśnie dlatego wiele kancelarii posiada swoje strony WWW, czy też strony w mediach społecznościowych. Trzeba przyznać, że odgrywają one ogromną rolę w powiększaniu liczby ich klientów.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Aliant.